FAQ XO Hotels City Centre

Veelgestelde vragen

XO Hotels City Centre beroemde FAQ

Wij beantwoorden uw vragen graag voor u!

Hier kunt u de meest frequent gestelde vragen met hun antwoord vinden. Vragen zoals, hoe laat kan ik inchecken, kan ik mijn bagage achterlaten, kan ik parkeren bij het hotel, is het mogelijk om vooraf te betalen voor mijn overnachting, kan ik ontbijt bijboeken.

Ook voor een routebeschrijving naar ons hotel, met de auto of openbaar vervoer, kunt u bij ons terecht.

Kunt u uw vraag niet vinden in de lijst? Laat het ons dan weten, we helpen u graag! Contacteer ons via email, via telefoon via onze chatbot Xoë.

Een overnachting reserveren met 10% korting op de kamerprijs kan 24 uur per dag, eenvoudig en snel via onze boekingswebsite.

Tot snel?

RESERVERINGEN

U kunt met 10% korting reserveren via onze website, email of telefoon.

Natuurlijk! U kunt ons 24 uur per dag bereiken op: +31 20 6220535

Er geldt een korting van 10% op de dagprijs voor alle directe boekingen via onze eigen boekingssite, via e-mail en via de telefoon. De korting is al verrekend in ons aanbod.
De prijs is altijd lager als u rechtstreeks bij het hotel boekt, dan wanneer u via een online agent/boekingswebsite boekt.

Dat hangt af van hoe u de boeking heeft gemaakt en met welke tarieven. U vindt de informatie op de boekingswebsite of op uw boekingsbevestiging.
Het annuleringsbeleid voor het flexibele tarief dat rechtstreeks bij het hotel wordt geboekt (website, e-mail, telefoon) is beter en flexibeler dan wanneer geboekt via een online agent / boekingswebsite.

Minimaal één persoon per kamer moet 18 jaar of ouder zijn op de dag van aankomst.

Als u bij ons wilt verblijven met een groep (reservering vanaf zes kamers), neemt u dan per email contact met ons op voor een passende offerte.

Maximaal één kind t/m 2 jaar oud kan gratis op de kamer verblijven. Wij kunnen, op aanvraag, een babybedje plaatsen op de kamer (gratis indien de reservering direct bij het hotel is geboekt, anders €10 per verblijf).
Voor kinderen vanaf 3 jaar oud is het noodzakelijk een eigen bed te boeken en te betalen.

Het is bij ons niet mogelijk om een extra bed te plaatsen op een kamer. Als u met drie of vier personen verblijft, is het noodzakelijk om resp. een driepersoons- of vierpersoonskamer te boeken. Verblijft u bij ons met vijf personen of meer, dan moet u meerdere kamers boeken. Neem per email contact met ons op, dan kunnen wij u de beste opties voorleggen.

Dat is mogelijk als u direct bij ons heeft geboekt. Als u ons een email stuurt met daarin alle gegevens van uw boeking (hotelnaam, namen van de gasten, reserveringsnummer, aankomst- en vertrekdatum), dan kunnen wij controleren of wij de reservering goed hebben ontvangen.
Indien u heeft gereserveerd via een andere website, moet u bij die website zijn om uw reservering te bevestigen.

Wij kunnen u een bevestiging met handtekening en stempel sturen per mail indien u de eerste nacht betaald. Dit is een niet-restitueerbaar bedrag; in geval van annulering wordt dit bedrag niet teruggestuurd. Neem per email contact met ons op voor meer informatie.

Huisdieren zijn niet toegestaan in ons hotel.

Wij kunnen een notitie maken van uw preferentie. De receptie zal haar best doen om dit voor u te verzorgen, maar kan dit niet garanderen tot het moment van aankomst. Neem per email contact met ons op over uw preferentie.

AANKOMST

Onze incheck tijd is vanaf 15.00 uur.

Een eventuele vroege check in is mogelijk met een supplement van €5 per uur (bijv. u wilt om 11:00 uur inchecken, dan is het supplement €20). Als u wilt inchecken vóór 10:00 uur, dan betaalt u de dagprijs van de dag voorafgaand aan uw aankomst.
De vroege check in is afhankelijk van de beschikbaarheid. De receptie kan op het moment van uw aankomst controleren of er reeds een kamer beschikbaar is, en het supplement voor u opboeken.
Het is altijd mogelijk om uw bagage gratis in onze bagageruimte te bewaren, zodat u direct naar de stad kunt gaan en kunt beginnen met genieten van uw verblijf in Amsterdam.

Onze receptie is 24 uur per dag open. Als u laat arriveert, kunt u aanbellen en kan de receptie de deur voor u openen. Indien u later aankomt dan 23:00, horen wij dit graag zodat wij hier rekening mee kunnen houden.

U kunt altijd het hotel binnengaan, dus u hoeft niet op een bepaalde tijd terug te zijn. U kunt aanbellen om de receptie de deur voor u te laten openen.

ROUTEBESCHRIJVING

U kunt het hotel vanaf luchthaven Schiphol op verschillende manieren bereiken. Kijk op onze Locatie-pagina voor de informatie.

Ons hotel heeft geen eigen shuttle service.

Voor informatie hoe u het hotel kunt bereiken met de auto, kunt u kijken op onze Locatie-pagina.

Wij hebben geen eigen parkeergarage. Er is een naastgelegen openbare parkeergarage van De Bijenkorf. De garage kunt u 24 uur per dag in- en uitrijden en heeft een doorrijhoogte van 1.95m. Voor meer informatie over tarieven kunt u kijken op de Q-Park website.

We hebben geen parkeergelegenheid voor bussen. Voor informatie over parkeren voor bussen kunt u kijken op de tourbuzz website.

Het hotel ligt in het stadscentrum, net om de hoek van de Dam.

De dichtstbijzijnde tramhalte is het Damrak, op 250 meter, 2 minuten lopen.

Het hotel ligt in de buurt van verschillende winkels, waaronder supermarkten.

BETALING

Als u een reservering maakt, vragen wij om onmiddellijke betaling per creditcard, Paypal of bankkaart.
Voor uw en onze veiligheid accepteren wij geen contante betalingen.

Het is bij ons niet mogelijk om op rekening te boeken. Alle betalingen moeten voor het inchecken worden voldaan.

U kunt vooraf betalen via een betaallink met een creditcard, bankpas, Sofort Überweisung, Paypal of Alipay. Mail ons als u deze optie wilt, en wij sturen u een betaallink.
We werken niet met autorisatieformulieren voor creditcards.

Als u een directe boeking hebt gemaakt of een boeking via Booking.com is het mogelijk om na het uitchecken een factuur van uw verblijf te ontvangen. Als u via een online agent/boekingswebsite hebt geboekt, moet u hen om een factuur vragen.
Als de factuur op naam van een bedrijf moet staan, ontvangen we de naam- en adresgegevens graag ruim voor het uitchecken.

FACILITEITEN

Op de kamer vindt u een zitje, bureau, telefoon, flat screen televisie, Nespresso automaat, airconditioning en een eigen badkamer met douche, toilet, wastafel, föhn, handdoeken en gasten artikelen zoals shampoo.

Er is een kluisje in elke kamer. Wij raden u aan om uw waardevolle spullen te bewaren in het kluisje.

In de badkamer van uw kamer vindt u een haardroger.

Er is geen strijkijzer en strijkplank. Het is wel mogelijk deze bij de receptie te lenen, er wordt een borg gevraagd.

Er is geen koelkastje in de kamer. Wanneer u iets koel wenst te bewaren, kunt u dit afgeven aan de receptie die dit voor u in de koelkast kan bewaren.

U kunt een adapter kopen bij de automaat in de lobby.

Er is een lift in het hotel.
Niet alle kamers zijn volledig bereikbaar met de lift.

Wij hebben geen speciale invalidekamers.
Ons hotel is niet geschikt voor mindervalide en rolstoel gebruikers, door de vele trappen en opstapjes die we in het hotel en in de kamers hebben. Houdt u er rekening mee dat het hotel zich in een historisch 18e-eeuws gebouw bevindt. Wij hebben geen rolstoeltoegankelijke kamers en er zijn geen speciale voorzieningen beschikbaar. De badkamers en douches hebben een kleine opstap en sommige kamers zijn alleen met een opstap te bereiken.

Ons hotel is 100% rookvrij. Roken (inclusief elektronische sigaretten) is strikt verboden in alle gebouwen. Bij overtreding wordt u een boete van €200,- opgelegd en wordt u verzocht het hotel onmiddellijk te verlaten, zonder restitutie van reeds betaalde kamerkosten.

Op de meeste van onze kamers kunnen de ramen op een kier open.
Wij hebben enkele kamers waar de ramen niet geopend kunnen worden.

Wij bieden in het gehele hotel gratis Wifi aan. De inlogcode kunt u opvragen bij de receptie.

Op de begane grond naast de receptie hebben wij een gastencomputers met een printer die gratis gebruikt kan worden.

Het hotel heeft geen wasservice.
U kunt terecht bij de zelfbedieningswasserij: Happy Inn in de Warmoesstraat of Aquarette in de Oudeburgsteeg.

Het hotel ligt in de buurt van verschillende winkels, waaronder supermarkten.

Bij XO Hotels City Centre bieden wij geen fietsverhuur aan. Er zijn veel fietsverhuurders in de buurt van het hotel. De receptie kan u tips geven wanneer u in het hotel bent.

We werken samen met het reisbureau Tours&Tickets en kunnen alle excursies boeken die door hen worden aangeboden. Op onze Tours&Excursirs-pagina vindt u meer informatie over de excursies.

Dat is mogelijk, indien er niet bij ontvangst betaald of getekend moet worden. Graag horen wij vooraf dat u dit naar ons opstuurt. Vermeldt u alstublieft duidelijk op de envelop/het pakket voor wie dit bestemd is en wat de aankomstdatum van de gast is.
Ons adres is: Beursstraat 11-19, 1012JT Amsterdam.

U kunt altijd het hotel binnenkomen, u hoeft dus niet op een bepaalde tijd terug te zijn. U kunt aanbellen om de receptie de deur voor u te laten openen.

Wij hebben geen eigen parkeergarage. Er is een naastgelegen openbare parkeergarage van De Bijenkorf. De garage kunt u 24 uur per dag in- en uitrijden en heeft een doorrijhoogte van 1.95m. Voor meer informatie over tarieven kunt u kijken op de Q-Park website.

We hebben geen parkeergelegenheid voor bussen. Voor informatie over parkeren voor bussen kunt u kijken op de tourbuzz website.

Natuurlijk! De receptie belt graag een taxi voor u.

ETEN&DRINKEN

Actuele informatie vindt u op de hotelwebsite bij de sectie Eten & Drinken.

U kunt de volledige lijst met ontbijt producten hier inzien.

Het is bij ons niet mogelijk om te lunchen.

Het is bij ons niet mogelijk te dineren. Onze receptie kan u adviseren in de ruime keuze van restaurants in de buurt.

Het hotel heeft geen bar.

Wij serveren geen alcohol. Het is mogelijk om uw zelf meegebrachte alcoholische drankjes te nuttigen in uw kamer.

VERTREK

Onze uiterlijke uitcheck tijd 11.00 uur. U kunt altijd uw bagage gratis bij ons achterlaten in de bagagekamer.
Als u langer in de kamer wilt blijven, is dat op aanvraag mogelijk voor €10 per uur, maximaal tot 15.00 uur.

Dat is mogelijk. Er kunnen hier echter wel kosten aan verbonden zijn. Vraag de receptie om meer informatie.

Dat is mogelijk, indien er beschikbaarheid is. Vraag de receptie om de mogelijkheid en de beste prijs.

U kunt altijd uw bagage gratis bij ons achterlaten in de bagagekamer. Het is niet mogelijk om uw bagage achter te laten als u niet bij ons in het hotel verblijft.

Natuurlijk! De receptie belt graag een taxi voor u.

Als u een directe boeking hebt gemaakt of een boeking via Booking.com is het mogelijk om na het uitchecken een factuur van uw verblijf te ontvangen. Als u via een online agent/boekingswebsite hebt geboekt, moet u hen om een factuur vragen.
Als de factuur op naam van een bedrijf moet staan, ontvangen we de naam- en adresgegevens graag ruim voor het uitchecken.

NA VERTREK

Neemt u email of telefonisch contact met ons op. Wij kijken dan na of het gevonden is en kunnen u de gevonden voorwerpen opsturen. Hier zijn kosten aan verbonden.

Neemt u email contact met ons op. Aan de hand van uw creditcard gegevens kunnen wij contact opnemen met onze creditcardaanbieder die uw bank kan assisteren de autorisatie op uw creditcard kan opheffen.

OVERIG

Het spijt ons te horen dat u een klacht heeft. Als u nog in het hotel verblijft, komt u dan meteen naar de receptie, zodat wij de klacht direct voor u op kunnen lossen.
Als u niet meer in het hotel bent, kunt u email contact met ons opnemen.

Heeft u nog vragen? Neem dan email of telefonisch contact met ons op

Site menu

Book your stay at XO Hotels

Selecteer uw voorkeurstaal